2017年4月11日火曜日

Your Cells Are Listening: How Talking To Your Body Can Help You Heal by Therese Wade

Translation by Lightworkermike (Minoru Enomoto)
Your Cells Are Listening: How Talking To Your Body Can Help You Heal

“Every part of your body has its own consciousness or its own soul.” These transformative words, spoken by indigenous medicine women, began my journey within to discover the extraordinary healing capacity of the human body.
When this perspective was introduced to me, I was suffering from a severe chronic pain disorder. I suddenly imagined incorporating this concept into my meditation routine. I thought, Can my body hear me…can I talk to it to gain its cooperation in healing this condition?
That night, after reaching a state of deep calm through meditation, I inwardly engaged my body in a heartfelt conversation, with hope, but having no idea what to expect. After about one hour of this focused communication, something amazing happened. My tissues began to respond. Connective tissue pulled and stretched apart layers of scar tissue. Nerves fired and my calf muscles began to perform flexion and extension exercises independently of my conscious control. As this response continued, one of my calf muscles that had become paralyzed by the neuropathic condition — diagnosed as Reflex Sympathetic Dystrophy — came back to life as electric-like jolts shot through the area.
~ Therese Wade
http://antarahealingarts.com/your-cells-are-listening-how-t

体に語ってヒーリングする方法 by テレーズ・ウェイド

マーカーについてお話します。このことをお話しするのは初めてです。先ず前提として私たちは、細胞に語りかけるあなたの意図には力があるということを何年もお話してきました。その意図は、DNAのフィールドと会話をし、3次元の細胞に変化を引き起こします。その時に、実際に化学的変化が起こり、3次元のゲノムの中のコードに変化が生まれるのです。自分のDNAのマーカーを変更することが出来ます!~クライオン「神聖なDNA」
細胞は聴いている
「体のあらゆるところには、それ自身の意識、魂があります」
この変容を促す言葉は、先住民のメディスン・ウーマンの言葉ですが、人間の人体には尋常ならざるヒーリング能力があることを気づかせてくれました。
この考え方を知った時、私は深刻な慢性痛障害に罹っていました。急にこの考え方を瞑想に取り入れようと思い立ちました。
思いました。体は私の言葉を聴くのだろうか? 体に話しかけてこの病気を治せるのだろうか?
その夜、深い瞑想状態に入った後、どうなるのか全くわかりませんでしたが、心を込めて希望を持って体に語りかけました。この会話に約1時間集中した後で、驚くようなことが起こりました。
私の体の組織が反応し始めたのです。結合組織が傷ついたところの膜を引っ張り、引き伸ばしたのです。神経が発火し、ふくらはぎの筋肉が、自分の意識とは別個に屈伸し始め動き出したのです。
https://lightworker-japan.net/2017/03/09/how-to-heal-yourself/

0 件のコメント:

コメントを投稿